2012. március 5., hétfő

D.I.Y. - Sushi

Tegnap délután - bár nem terveztem - mégis úgy alakult, hogy megtanultam sushit készíteni...
Azt hittem, hogy ez nagyon bonyolult és rettentően drága tevékenység (kiindulva az éttermek áraiból), de saját kézzel elkészítve nem költségesebb és nem bonyolultabb, mint mondjuk a töltött káposzta főzése.


Néhány alapanyag:

Fenti kép: algalap, sushi rizs, wasabi, szója szósz, rizsecet, bambusz-szőnyeg (nem tudom ezt értelmesebben nevezni, ez kell a tekeréshez)

Lazac és surimi rudacskák a töltelékhez. Tettem még bele uborkát is, csak az nincs itt a képen.


Japán származású barátaim segítettek a kivitelezésben.


Ellenőrizni kellett a szójaszósz és a wasabi minőségét. :)


A surimi (felaprított halból készített sűrű pép) és az uborka felszeletelve.


Betekerés előtt.


Szeletelés közben.


Itt már a lazacos-uborkás sushit szelem.


Tányéron a vacsora.


A segédeknek is jár pár falat. :)


Pusztítás.


Egy fentebbi képen látható egy doboz ("Sushi mealkit"). Ebből indult ki minden. Ha kedvet kaptok a sushi készítéshez, ezt semmiképpen NE vegyétek meg. Felesleges és drága. Azért vettük meg, mert azt hittük, hogy több speciális eszköz lesz benne, de semmi spéci nem volt benne a bambusz-szőnyegecskén kívül, amit szerintem máshol is be lehet szerezni.

A töltelékhez én kígyóuborkát, lazacot (kb. 400 Ft/10 dkg) és surimi rudat (kb. 160 Ft/csomag, én egy csomagot használtam fel).
A két személyes vacsihoz 4 algalapot töltöttem meg, de még ma ebédre is maradt belőle egy adagnyi.

Megnéztem egy boltban: sushihoz való rizs 1 kg kb. 1200 Ft (de ebből rengeteg kijön), egy csomag algalap kb. 990 Ft (sajna azt nem tudom, hány lap van egy csomagban). Kell még hozzá rizsecet is.

Egyszerre mindent megvenni persze nem két fillér, de ennyi alapanyag sokáig elég. Sokkal jobban megéri így, mint mondjuk rendelni vagy étterembe menni (úgy egy vacsi kb 6000 Ft/fő). Én tuti fogok máskor is készíteni, akkor majd töltelékként teszek bele tonhalat, avokádót és egyéb finomságokat is.

És hogy egyáltalán mit is szeretek a sushiban? Leginkább azt, hogy nem egy szokványos étel. Látványra és ízre is üdítő érzés a megszokottól eltérőt fogyasztani. Néha jó elkalandozni a húsleves-rántotthús-rizibizi "szentháromságtól".


6 megjegyzés:

  1. nagyon jó képek lettek,egészen megkívántam,pedig eddig nem ízlett :D

    VálaszTörlés
  2. Szia! megmondanád, hogy hol vetted az alapanyagokat...mármint a surimi rudat meg az algalapokat? köszi :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Lexie! A MOM Park-ban lévő Match-ban vettem a hozzávalókat, kivéve a surimit, azt egy CBA-ban, de tuti más üzletben is kapsz, mostanában sok helyen láttam. Jó főzőcskézést! :)

      Törlés
  3. Jaj, nagyon guszta lett, teljesen megkívántam így a képeket nézegetve! Lehet, hogy bátor leszek és kipróbálom én is itthon. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld csak ki! Meglátod, menni fog. Én sem vagyok egy konyhatündér, de mégis egész jól sikerült. Hajrá! :)

      Törlés